Sectorale ledenvergaderingen 10 en 11 april

kom en beslis mee!

Door Redactie 9 april 2024

Op 3 april 2024 hebben we overleg gehad met de werkgevers. We zijn inhoudelijk niet verder gekomen. Conclusies na de eerste dag: - Zorgvuldigheid is belangrijker dan snelheid. De huidige planning is te positief ingeschat. - Invoering van de sector cao per 1 januari 2025 is nog steeds haalbaar. - Er zijn onderwerpen in onze voorstellenbrief die meer tijd gaan kosten.

LEDENVERGADERINGEN: KOM EN BESLIS MEE

Zoals eerder aangekondigd zijn er op woensdag 10 april en donderdag 11 april tussen 12.30 en 16.30 uur sectorale ledenvergaderingen in Buurthuis Hornmeer, dreef 1 Aalsmeer. De locatie heeft voldoende parkeergelegenheid en is met het openbaar vervoer goed bereikbaar. Er zijn per dag 4 sessies van een uur (12.30-13.30  uur etc.). Op 10 april is in het Nederlands, 11 april in het Engels/Nederlands. Zo bedienen we iedereen in de sector. Ook niet-leden zijn welkom.

Tijdens de ledenvergaderingen beslissen we over de volgende stappen in het proces zodat we met jullie mandaat kunnen onderhandelen in het volgende cao-overleg.

ONDERWERPEN

Op 10 en 11 april gaan we alleen de volgende onderwerpen bespreken:

• Voorstel voor een nieuwe planning.
  • Bepalen van de onderwerpen top 10 uit onze voorstellenbrief.

We gaan uitleggen waarom er een nieuwe planning is voorgesteld. Natuurlijk zijn we nog niet akkoord gegaan omdat we dit soort besluiten eerst met jullie willen overleggen. Ook denken we meer onderhandeldatums nodig te hebben omdat we anders over een aantal van de top 10 onderwerpen niet goed en zorgvuldig kunnen onderhandelen.

We hebben de werkgevers beloofd aanstaande vrijdag met een reactie te komen.

INFORMATIEVOORZIENING

We gaan je goed informeren. Natuurlijk via nieuwsbrieven naar je e-mail adres en de whatsapp groep die is aangemaakt. Nog geen lid van ‘FNV updates sector cao Cargo Schiphol’? Klik hier om lid te worden. Daarnaast hebben we een nieuwe website voor cargo gelanceerd.

HEB JE EEN VRAAG?

Op de cargo website willen we een rubriek maken met veel gestelde vragen. Daarvoor hebben we jouw input nodig. Klik op deze link en stel je vraag. Wij zullen zorgen dat alle vragen gebundeld op de website komen met de antwoorden erbij. Op de vorige oproep is niet overweldigend gereageerd. De enquĂȘte is verlengd tot 22 april 2024, 00.00 uur.