Onderhandelingen over cao Motorvoertuigen uitgesteld

Derde ronde op 19 november

Door Redactie 5 november 2020

Om het aantal coronabesmettingen en de druk op de medische zorg te verminderen, neemt de overheid extra maatregelen en doet een beroep op ons allemaal om contacten te verminderen. Dat staat normale cao-onderhandelingen in de weg. FNV Metaal, samen met andere bonden, en de werkgeversorganisatie Bovag zijn met elkaar overeengekomen dat de 3e onderhandelingsronde over de cao Motorvoertuigen van 5 november wordt uitgesteld tot 19 november.

de cao onderhandelingen voor Motorvoertuigen is ivm corona uitgesteld naar 19 november

Inzet

Bij de vorige cao-ronde op 29 oktober is afgesproken om te verkennen of we op korte termijn tot een soort crisis cao kunnen komen. Afspraken over een beperkt aantal onderwerpen, passend bij de bijzondere tijd waarin we leven met grote onzekerheden voor mensen en bedrijven. Die verkenning zal wel gewoon worden voortgezet. Het gaat dan om zaken als loon, mogelijkheden om eerder uit te treden bij zwaar werk en behoud van leerwerkplaatsen in een cao met een beperkte looptijd. Of het lukt zal op 19 november blijken.

Uiteraard zullen wij jullie informeren over het cao-overleg van 19 november.

Samen sterk

In goede en slechte tijden, een sterke vakbond is altijd nodig. Samen bereiken we meer. Praat met collega’s over het cao-overleg. Maak collega’s lid van de grootste vakbond van Nederland via mijnfnv.nl en verdien een tientje.

Ben je nog geen lid van de FNV? Nu is het moment, word lid!