Wij zijn er nog lang niet!

Nog ver verwijderd van nieuwe cao Metalektro

Door Redactie 8 oktober 2020

Na de derde en laatste onderhandelingsronde zijn we nog heel ver verwijderd van een nieuwe cao. We hebben slechts heel kleine stapjes gezet en op de belangrijkste onderwerpen hebben we nog een enorme kloof te overbruggen.

Ook na de 3e onderhandelingsronde Metalektro is het gat nog veel te groot.

Fatsoenlijke en eerlijke afspraken

Wij willen fatsoenlijke en eerlijke cao-afspraken in de Metalektro. Dat kan in deze sector en dat heb jij meer dan verdiend! Maar werkgevers bieden tot nu toe vrijwel niets. Of het nu gaat om loon, meer zeggenschap over werktijden en vrije tijd of het recht op het generatiepact vanaf 60 jaar voor alle werknemers: al onze voorstellen wijzen ze af. We hebben tot nu toe alleen heel kleine stapjes gezet over de zware beroepen regeling en het verbeteren van de jeugdlonen. Ook zijn werkgevers bereid een beetje meer pensioenpremie te betalen en bieden ze een schamele loonsverhoging van 1,25% per 1 juli 2022, met een looptijd van 25 maanden. Dat gaat ‘m niet worden!

We gaan de reservetijd in

We moeten nu gebruikmaken van de reserve onderhandelingsronde op 3 november. We zetten alles op alles om er dan uit te komen met de werkgevers. Natuurlijk moeten ze dan wel onze voorstellen serieus gaan nemen, anders gaat die nieuwe cao er niet komen. Als praten dan niet meer helpt, komen we bij jullie terug om te kijken hoe we die cao dan wel gaan afdwingen.

Samen voor een goede cao

Een cao komt er niet vanzelf. We hebben jou hierbij nodig. Met jouw steun en inzet kunnen we weer een mooi cao-akkoord bereiken. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Dat is nu nodig, maar ook in de toekomst. Sluit je aan, doe mee. Ben je nog geen lid? Word alsnog lid van de FNV.

Nieuw: Whatsapp-service

Als nieuwe service hebben we de 'whatsapp-service' voor de cao onderhandelingen geopend om zo snel mogelijk met jou en jouw collega's in de Metalektro te kunnen chatten. Voor leden en niet-leden.

Doe mee en meld je aan!
App 'CAO METALEKTRO AAN' naar:

• 06 578 258 63 - Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3idOPzR
  • 06 579 902 68 - Noord- en Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant West, Utrecht, Flevoland
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3kZuaS2
  • 06 575 476 25 - Noord-Brabant Oost, Limburg
    Of gebruik deze link: https://bit.ly/3jhntKq

Afmelden? App CAO METALEKTRO UIT naar het telefoonnummer van jouw regio.