Evaluatie Fair Practice Code Publieke Omroepen

Wat is jouw ervaring?

Redactie
Door Redactie 11 november 2022

Op 1 december 2020 is de Fair Practice Code Publieke Omroep (FPC) in werking getreden. Deze code heeft tot doel dat zzp’ers eerlijke tarieven krijgen, als zij opdrachten vervullen voor landelijke en regionale publieke omroepen. Na bijna twee jaar ervaring met de FPC te hebben opgedaan, is het tijd voor een evaluatie. Hiermee willen we achterhalen of de code voldoet, of dat er aanpassingen nodig zijn.

Laptop

Vragenlijst

De evaluatie, in de vorm van een online vragenlijst, richt zich op de drie groepen die in de praktijk met de FPC te maken hebben. Dit zijn uiteraard de zzp’ers zelf en de omroepen en producenten die zzp’ers inzetten voor hun publieke omroepproducties. Met deze vragenlijst verzamelen we de antwoorden van de drie onderscheiden groepen apart. Deelname is geheel anoniem.

Vul de lijst op tijd in!

De vragenlijst is ontwikkeld in opdracht van de partijen die de FPC hebben afgesproken. Dit zijn de vakbonden, waaronder de FNV en de omroepopdrachtgevers. Ben jij zzp’er en werk je voor de Publieke Omroep. Vul dan de evaluatie in? Dit kan tot en met 21 november.

Naar de evaluatie

Meer weten?

Je vindt hier meer informatie over de Fair Practice Code. Wil je uitgebreider jouw ervaringen met de FPC delen? Neem gerust contact op met Andrée Ruiters via andree.ruiters@fnv.nl.

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.