Michael Kors richt ondernemingsraad op, na oproep FNV

Mooie stap van vakbondsgroep bij Michael Kors in Venlo

portret Linda Vermeulen
Door Linda Vermeulen 30 september 2024

Het mega-distributiecentrum van Michael Kors in Venlo is bezig met het instellen van een ondernemingsraad. Dat is goed nieuws, vinden de medewerkers die hierop hebben aangedrongen vanuit de FNV.

Bij het distributiecentrum-XL werken zo'n 300 medewerkers. De FNV heeft het Amerikaanse concern erop gewezen dat het wettelijk verplicht is om een ondernemingsraad in te stellen.

Het instellen van een or is een mooie stap naar meer inspraak voor medewerkers. Michael Kors is een van de vele bedrijven in Nederland die geen cao hanteert, dus wat de medewerkers betreft is er nog veel verbetering nodig om op een goede manier en met perspectief in het dc te kunnen werken.

Vanuit de FNV is een kandidatenlijst gestuurd naar de directie van het distributiecentrum van Michael Kors.