Werkgevers, kom onderhandelen over de nieuwe cao Supermarkten

En jij kunt ook iets betekenen

Door Redactie 24 mei 2024

De cao Supermarkten loopt per 2 juli af. Dat betekent dat de FNV met de werkgevers wil onderhandelen over een nieuwe cao. Helaas laten de werkgevers nog steeds niet van zich horen. Weet dat wij aan de bel blijven trekken, want jij verdient een goede cao met ook aandacht voor andere zaken dan alleen een loonsverhoging. Zeker na de huidige poen-cao.

Megafoon

Om de tafel

De FNV wil dat de lonen stijgen. Werkdruk moet nu echt aangepakt worden. Gezond werken en fit de eindstreep halen zijn ook belangrijke thema’s voor jou en je collega’s en daarom ook voor de FNV. Voldoende reden dus om met elkaar om de tafel te gaan.

Wat kun jij doen?

1. Klik op onderstaande button: laat weten dat jij ook wilt dat de werkgevers om de tafel gaan met de vakbonden voor jouw nieuwe cao.
    Laat van je horen
  2. Ga in gesprek met je collega’s: vertel hen dat de cao bijna afloopt en dat er nog geen zicht op een nieuwe cao is. Laat ze weten dat de FNV graag wil onderhandelen voor een nieuw pakket voor jou en je collega’s. Maar dat de werkgevers blijkbaar minder haast hebben.
  3. Onderneem zelf actie: je kunt ook zelf actie ondernemen en je werkgever persoonlijk benaderen of een e-mail sturen met de vraag wanneer de onderhandelingen voor de nieuwe cao beginnen. Vraag je collega’s dit ook te doen. Zo laat je zien dat jullie je rechten en belangen serieus nemen.

Hopelijk helpt dit om de werkgevers in beweging te krijgen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.