Meerderheid vakbonden stemt in met onderhandelingsresultaat Rijksrederij

FNV-leden wijzen het af

Door Redactie 7 mei 2024

Vorige week hebben de leden van FNV Overheid, AC/VPW, CNV en CMHF hun mening kunnen geven over het onderhandelingsresultaat voor een verbeterde compensatieregeling voor de bemanningen van de Rijksrederij. Bij AC/VPW, CNV en CMHF is er deze keer voldoende draagvlak voor de verbeterde compensatieregeling. Dit geldt niet voor FNV Overheid.

Omzetten in definitief akkoord

Waarom FNV-leden tegen hebben gestemd, is niet bekend. Maar een meerderheid van de vakbonden stemt dus in met het onderhandelingsresultaat. Wij hebben de werkgever laten weten dat daarmee het onderhandelingsresultaat omgezet kan worden in een definitief akkoord.

Nodig je collega uit

Een goede cao komt er niet vanzelf. Wij hebben jou hierbij nodig. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Hoe meer leden zich inzetten, hoe sterker we staan in de onderhandelingen met de werkgevers. Maak je collega lid en verdien een tientje.

Collega uitnodigen