Gezocht: lid en voorzitter van het branchebestuur FNV Sociale Ontwikkelbedrijven

Door Redactie 4 augustus 2023

Op 26 september 2023 houden we als FNV binnen de branche Sociale Ontwikkelbedrijven (SOB) belangrijke verkiezingen. We kiezen dan namelijk voor de komende 4 jaar een nieuw branchebestuur en een voorzitter.

Personen

Wat is het branchebestuur SOB?

Het branchebestuur SOB is het hoogste FNV-orgaan binnen onze branche. In de branche SOB werken SW-werknemers, werknemers die onder de cao Aan de slag vallen en werknemers met een WIW- of ID-baan. Tien leden van het branchebestuur worden rechtstreeks gekozen. Dit gebeurt door de actieve leden van de FNV in de branche tijdens een Landelijke Kadervergadering.

Wat doet het branchebestuur en wat wordt er van jou verwacht?

De FNV wil de belangen van haar leden in de branche SOB goed vertegenwoordigen. Daarom willen wij goede, actieve kaderleden in ons branchebestuur. Lid zijn van het branchebestuur is dan ook leuk en belangrijk werk binnen de FNV. Maar juist omdat het belangrijk is, wordt er ook best veel van je verwacht. Hieronder vind je meer informatie over wat het branchebestuur doet en over de eisen waaraan je moet voldoen.

Wat kun je van de FNV verwachten?

Als je je aanmeldt als mogelijke kandidaat, krijg je eerst een gesprek met een commissie. Die kijkt of je geschikt bent. Als je volgens die commissie voldoet aan de meeste eisen, word je definitief kandidaat. Als je uiteindelijk op 26 september wordt gekozen als lid van het branchebestuur kun je rekenen op training, ondersteuning door medewerkers van de bond en uiteraard de gebruikelijke FNV-vergoeding voor reis- en eventuele andere onkosten.

Hoe kun je je aanmelden?

Wil jij lid worden van het branchebestuur? Of heb je interesse voor de functie van voorzitter van de branche? Stuur dan uiterlijk 27 augustus 2023 een e-mail met een korte motivatie en je CV naar peter.wiechmann@fnv.nl

Vermeld daarbij duidelijk:

• Je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer.
  • Waar, bij welke werkgever (bij voorbeeld welk SW-bedrijf) je werkt.
  • Of je op dit moment al vakbondswerk in een kaderfunctie doet.
  • Of je alleen kandidaat wilt zijn voor het branchebestuur, of ook voor het voorzitterschap van de branche.
  • Waarom jij kandidaat wilt zijn voor deze functie(s). Welke kwaliteiten breng jij mee?