Onderzoek naar Duurzame Inzetbaarheid in de bouw en infra

Doe mee als jij hiervoor wordt benaderd!

Door Redactie 13 september 2024

Gezond kunnen doorwerken tot je pensioen is een belangrijk onderwerp in de bouw. Wij willen een precies en betrouwbaar inzicht te hebben in het verloop van uitval bij ziekte, de oorzaken hiervan en vooral om grip te hebben op het voorkomen van uitval. Daarom start een onderzoek naar maatregelen om uitval te voorkomen.

Werkplezier en gezondheid voorop

Het is de eerste keer dat er in de bouw over dit onderwerp groot en langdurig onderzoek wordt uitgevoerd. De resultaten worden gebruikt om jou en jouw collega’s in de bouw zo goed mogelijk te helpen om jullie werkplezier en gezondheid te behouden en/of te verbeteren. Het onderzoek wordt uitgevoerd op verzoek van de cao-partijen Bouw en Infra door het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB) in samenspraak met Volandis.

Inhoud onderzoek

Het kan dus zijn dat jij wordt benaderd via e-mail door het EIB om mee te doen aan dit onderzoek. Je wordt dan gevraagd om een enquête in te vullen.

Het onderzoek gaat onder andere over:

• Wat voor werk je doet;
  • Jouw gezondheid;
  • Wat je van jouw huidige werk vindt;
  • Advies, coaching en andere ondersteuning die beschikbaar zijn om je werkplezier en gezondheid op peil te houden of te verbeteren.

Meedoen is belangrijk!

Graag benadrukken wij het belang van dit onderzoek en stellen jouw medewerking erg op prijs. Het spreekt voor zich dat -geheel volgens de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG)- uiterst zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens en anonimiteit is gewaarborgd. Jaarlijks zal over de voortgang van het onderzoek worden gerapporteerd.