Jij wilt toch zeker ook een goed loon? Teken de petitie!

Door Redactie 12 februari 2019

Het gaat goed in de Bikudak. Er is volop werk. Werkgevers kunnen kiezen welke opdrachten ze wel aannemen en welke niet. Dus kunnen ze ook kiezen voor de opdrachten die meer opleveren.

En wat zie jij daar van terug? In 2019 wil je werkgever je maximaal 1,5% loonsverhoging geven. Terwijl de prijsstijging van bijvoorbeeld boodschappen, gemeentelijke belasting en duurdere zorgverzekering voor 2019 op 2,4% geschat wordt. Met een loonsverhoging van maar 1,5% ga je er dus op achteruit.

De reacties onder dakdekkers gingen in boosheid van ´schande´ tot ´bandieten´ en nog erger. Als onderbouwing voor een goede looneis van de FNV klinkt: ´Weet je wat mijn zorgpremie nu bedraagt?´

Gebrek aan waardering

Ook ergeren ze zich aan het gebrek aan waardering van de werkgever. ´Ze jagen ons het dak op en het mag niks kosten.' En 'Het gebrek aan respect voor de dakdekkers raakt mij nog het meest´.

Wij willen weer in gesprek gaan met je werkgever en een goede cao voor je afsluiten. Daarom vragen we je om onze petitie te tekenen, zodat jij een loonsverhoging krijgt die wél waardering voor je werk uitstraalt.

Teken de petitie