FNV ondertekent intentieverklaring Midden-Limburg

voor strategische samenwerking in de Arbeidsmarktregio

Door Redactie 12 september 2024

Op 11 september hebben 19 arbeidsmarktpartners in de regio Midden-Limburg, waaronder de gemeenten, UWV, SBB, werkgeversorganisaties, vakbonden en onderwijsinstellingen, een intentieverklaring ondertekend. Hiermee spreken zij uit om intensief samen te werken rondom de gezamenlijke regionale arbeidsmarktopgaven. Deze samenwerking vormt de basis voor een goed functionerende arbeidsmarktregio Midden-Limburg.

groepsfoto midden-limburg arbeidsmarktregio 11/9/2024

Tijdens deze symbolische aftrap benadrukten de betrokken bestuurders het belang van deze samenwerking voor de regio. De ondertekening vond plaats op een feestelijke bijeenkomst, waar ook het ‘intentie-foambord’ werd onthuld en ondertekend door alle aanwezigen.

De ondertekening van de verklaring is de officiële start van de verdere invulling van de Strategische Agenda, die eerder al intern door alle partners werd vastgesteld. Deze agenda is de basis van een sterke en lange samenwerking met als doel een wendbare en weerbare arbeidsmarkt te creëren.

Om te komen tot een toekomstbestendige arbeidsmarkt en dienstverlening, richt de regio zich op het ondersteunen van werkenden en werkzoekenden. Het doel is om talentontwikkeling te stimuleren en duurzame matches op de arbeidsmarkt te realiseren, zodat mensen en bedrijven in de regio economisch kunnen groeien.

Kim Baudewijns, bestuurder FNV:

De opbouw van het Werkcentrum Midden-Limburg en de uitvoering van de meerjarenagenda zijn hierbij zeer belangrijke pijlers. Het Werkcentrum Midden-Limburg wordt opgezet om werkzoekenden, werkgevers en werkenden op één plek te helpen met hun onderwijs- en loopbaanvragen.

De samenwerking richt zich ook op specifieke doelgroepen, waaronder arbeidsbeperkten, mensen met ggz-problematiek, 50-plussers en jongeren.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.