10 november Amsterdam: samen voor een Sociaal Nederland

Door Redactie 11 oktober 2018

Mooi: de discussie over het afschaffen van dividendbelasting ligt weer open. Dat is elk jaar € 2 miljard die we met z'n allen veel beter kunnen gebruiken. Voor belangrijke dingen, zoals jouw onderwijs, zorg en veiligheid. Maar we zijn er nog niet. Daarom vragen wij je: demonstreer 10 november mee in Amsterdam. In luid protest eisen we dan ons geld op voor een Sociaal Nederland.

Het kabinet wil die € 2 miljard namelijk via een slinkse omweg alsnog doorsluizen naar de multinationals. Dat moeten wij voorkomen. Voor ons is het duidelijk: die € 2 miljard moet naar de mensen in Nederland om onze welvaart eerlijker en socialer te verdelen.

Mensen in Nederland zijn boos

De afgelopen tijd bleek al dat heel veel mensen in Nederland boos zijn.

• Boos op het plan om de dividendbelasting af te schaffen.
  • Boos dat het loon van de mensen die zorgen voor jouw onderwijs, zorg en veiligheid al jaren achterblijft terwijl hun werkdruk alleen maar toeneemt.
  • Boos dat er nog steeds heel veel mensen niet profiteren van de economische groei.
  • Boos dat jongeren nog steeds en zo vaak moeten werken in onzekere banen en een onzekere toekomst tegemoet gaan.
  • En we zijn boos omdat de pensioenleeftijd steeds meer stijgt.

Verdeling welvaart al jaren steeds oneerlijker

Het gebeurt al veel langer. De welvaart wordt al tientallen jaren steeds oneerlijker verdeeld. De grote bedrijven, de multinationals en aandeelhouders maken meer winst maar betalen steeds minder belasting. Ondertussen nemen de werkdruk en de lasten van de Nederlanders juist toe. Dit kunnen we alleen keren met andere regels die het grootste deel van de lasten neerleggen waar ze horen, bij de multinationals.

Sta op en doe mee

Nu is het moment op te staan en mee te doen. En kom 10 november om 13.00 uur naar de Dam in Amsterdam. Meld je aan en ontvang als FNV-lid een gratis kaartje om naar Amsterdam te reizen.

Ik meld me aan voor 10 november

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.