Links en tips

Omdat we regelmatig doorverwijzen naar handige bronnen zetten we hier alvast de meest populaire op een rij.

De Nederlandse Vrouwen Raad is een platform van vrouwenorganisaties, opgericht in 1898. De achterban van de NVR omvat beroepsmatig, politiek en maatschappelijk georganiseerde vrouwen, huisvrouwen, agrarische en plattelandsvrouwen, vrouwelijke ondernemers en vrouwenorganisaties met een levensbeschouwelijke achtergrond. De missie van de NVR is te bewerkstelligen dat vrouwen met hun kennis en ervaring daadwerkelijk – en op alle terreinen in de samenleving – de gewenste medeverantwoordelijkheid op zich nemen.

Netwerk Vrouwen FNV is, via de FNV, partner in WOMEN Inc. En werkt ook samen met WOMEN Inc. in een aantal projecten. WOMEN Inc. organiseert bijeenkomsten, festivals, acties en netwerken waarin vrouwen, mannen, bedrijven, overheden en instanties zijn vertegenwoordigd om verandering te bewerkstelligen in het belang van vrouwen en de maatschappij als geheel.

Bij de Stichting Vrienden van de Historie van de Vakbeweging (VHV)  is er een apart stuk over de Vakbondshistorie Vakbondsvrouwen. Vrouwen hebben binnen de vakbeweging geleidelijk aan en vaak tegen de stroom in hun plaats veroverd. Je kunt hier alles vinden over vakbondsvrouwen, belangrijke gebeurtenissen en de acties en de thema’s die ze op de kaart hebben gezet.

Meer informatie over de Internationale Vrouwendag.

Ook handig

• Mijn FNV - Als lid van de FNV kun je via MijnFNV vragen stellen over werk en inkomen.
  • Belastingservice FNV - In februari en maart worden honderdduizenden FNV-leden gratis geholpen met het invullen van hun belastingaangifte.
  • Wijzer in geldzaken - Een website waar veel handige tips en informatie te vinden is over geldzaken.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.