Weekendtoeslag voor hotelschoonmakers? Natuurlijk!

In Nederland krijgen alle schoonmakers 50% extra betaald als ze werken in het weekend, Behalve hotelschoonmakers! Dat is oneerlijk en wij strijden ervoor dat ook hotelschoonmakers weekendtoeslag krijgen. Ben jij hotelschoonmaker en wil jij ook op extra betaald krijgen in het weekend?

Eerste resultaat samen bereikt! En dat levert je honderden euro's extra op

Het was een harde strijd, maar de eerste stap is gezet! Op zondag geldt weer een toeslag voor loongroep 1, trede 4:

• vanaf 1 januari 2025 25% extra
  • vanaf 1 juli 2026 35% extra
  • vanaf 1 januari 2028 50% extra

Dit is een mooie eerste stap en dat komt omdat al veel hotelschoonmakers lid zijn geworden van FNV Schoonmaak. Want dat is nodig om druk te kunnen zetten op de schoonmaakbazen. Maar dit is pas het begin…, want:

Hotelschoonmakers hebben ook op zaterdagen recht op weekendtoeslag!

Alle schoonmakers in Nederland krijgen weekendtoeslag, jij alleen nog op zondag, als je in loongroep 1 zit en trede 4. We hebben de afgelopen maanden samen er voor gezorgd dat de weekendtoeslag op zondagen geregeld is in de cao. Sluit je aan, word ook lid van FNV Schoonmaak en vecht mee, zodat jij deze toeslag ook op zaterdag krijgt. Want alleen met nog meer leden kunnen wij dit voor elkaar krijgen. Het gaat om veel extra geld dat je nu niet krijgt.

Rekenvoorbeeld

Stel, je werkt twee keer per maand acht uur op een zaterdag en je loon is € 14,08. Dan verdien je nu op zaterdag € 112,64. Met toeslag van 50%, zoals alle andere schoonmakers in Nederland, zou dat € 56,32 extra zijn! Per maand is dat € 112, 64 extra, per jaar € 1.464,32 meer! Wat kun je daar allemaal niet mee doen…. Dat wil jij toch ook!

Word nu FNV-lid

Hotelschoonmakers laten zien dat ze vinden dat ze recht hebben op weekendtoeslag.

Ook interessant voor jou

Alles over je cao, het laatste nieuws en contactgegevens van jouw bestuurder(s).

Naar de sectorpagina Schoonmaak

Naar de sectorpagina Schoonmaak

Word lid van de FNV

Hoe meer leden, hoe sterker wij staan. Want alleen met voldoende leden kunnen wij een vuist maken aan de onderhandelingstafel.

Word lid

Word lid

Of maak je collega lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid

Maak een ander lid

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.