Tablet/laptop regeling

Medewerkers van de universiteit kunnen onder bepaalde voorwaarden gebruik maken van de tablet/laptop regeling.

Kort gezegd komt de regeling er op neer dat je eens in de 4 jaar een tablet of laptop kunt kopen inclusief randapparatuur zoals muis, toetsenbord, headset en een tweede monitor om ‘arbotechnisch verantwoord’  een computerwerkplek thuis te hebben. Hiervoor zijn richtbedragen vastgesteld. Duurdere apparatuur mag je wel kopen, maar de meerprijs moet je dan zelf betalen.

Hieronder staat meer informatie over de voorwaarden om gebruik te kunnen maken  van deze regeling.

Let op:

  • het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om apparatuur te verstrekken waarmee je thuis kunt werken. Dus kom je niet in aanmerking voor de regeling of heb je apparatuur nodig die niet voor het richtbedrag kan worden gekocht, neem dan contact op met je leidinggevende. Dat geldt ook voor situaties waarin het apparaat kapot gaat binnen de 4 jaar termijn of niet meer voldoet om je werk te kunnen doen. Nota bene: deze regeling is in het leven geroepen ten tijde van het verplichte thuiswerken. Nu er weer op de RUG mag worden gewerkt kan dit een reden zijn voor de leidinggende/afdeling om aanschaf van apparatuur niet toe te staan. Uiteraard moet de benodigde apparatuur dan wel op de werkplek van de RUG voorhanden zijn.
  • Schaf niet op eigen initiatief, zonder overleg met de leidinggevende, apparatuur aan die niet is opgenomen in de regeling.
  • Als randapparatuur niet verkrijgbaar is voor het richtbedrag, neem dan contact op met de demand manager (opent een nieuw venster, alleen voor RUG medewerkers).

Meer informatie

Wil je meer informatie over de regeling dan kan je een uittreksel van de regeling lezen (pdf document) of je kunt de hele regeling lezen op deze pagina binnen MyUniversity (opent een nieuw venster, alleen voor RUG medewerkers). Daar is ook een pagina beschikbaar waar je kunt controleren of je gebruikt mag maken van de regeling. En een pagina met FAQ en een contactformulier om vragen te stellen aan HR.

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast maken we optioneel gebruik van statistische en marketing cookies. De functionele en statistische cookies maken geen gebruik van persoonsgegevens. De marketing cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Onderstaand kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies. Voor meer informatie, of om op ieder moment je instellingen weer te wijzigen, kun je terecht op onze pagina over de cookies.

Functionele cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de websites naar behoren functioneert.

Statistische cookies

:

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de websites op jouw voorkeur af te stemmen.