Wereldwijde samenwerking

Met buitenlandse vakbonden en organisaties

Samen met vakbonden en organisaties in andere landen ondernemen we actie tegen kinderarbeid en werken we aan gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ook verdedigen we de rechten van werknemers en vakbonden. En dat is nodig, want jaarlijks worden honderden mensen vermoord en duizenden mensen gearresteerd of ontslagen omdat ze actief zijn voor hun vakbond.

Internationale vakbond voor bouw- en houtsector (BWI)

Het BWI maakt beleid voor internationale vakbondszaken. Doordat wij ook in het BWI zitten blijven we op de hoogte van internationale ontwikkelingen en kunnen we laten horen wat wij belangrijk vinden.

Europese Federatie van Bouw- en Houtarbeiders (EFBH)

We maken ook deel uit van de EFBH. In de EFBH zijn we bezig met de veiligheid en gezondheid van de Europese bouw- en houtarbeiders. En houden we ons bezig met de problematiek rondom grensarbeid en migranten. We proberen invloed uit te oefenen op de Europese politiek en afspraken te maken met werkgeversorganisaties in Europa.

FNV over de grens

Wil je meer weten over internationaal vakbondswerk? Kijk dan bij FNV over de grens en lees alles over de wereldwijde samenwerking van bonden en organisaties.

Ga naar FNV over de grens