Schaven aan jouw toekomst! Een gezamenlijk belang

Kies uit een van de 400 gratis online cursussen

Gezond en met plezier aan het werk blijven. In het project 'Schaven aan jouw toekomst’ staan jouw gezondheid, vitaliteit, vakkennis, ontwikkeling en arbeidsomstandigheden centraal. Het is een initiatief van werkgevers en vakbonden.

FNV-bestuurder Fedde Boonstra: ‘Ik ben blij dat dit project - dat mede op initiatief van FNV is opgezet - is gestart. We willen daarmee stimuleren dat de medewerkers in de sector meer grip krijgen op hun eigen loopbaan en werkzekerheid in de toekomst.’

Je gezondheid en ontwikkeling centraal

Iedereen moet langer doorwerken, de vergrijzing neemt toe, technologische ontwikkelingen gaan steeds sneller, het werk verandert continu en de maatschappij stelt meer eisen aan mensen, waardoor de werk-/privé-balans onder druk komt te staan. Daarom is het belangrijk dat iedereen weet dat het goed is om met je gezondheid en ontwikkeling aan de slag te gaan.

Regie over je loopbaan en leven

Als werknemer kun je terecht op www.schavenaanjouwtoekomst.nl voor praktische tips en cursussen over gezondheid, vakkennis, arbeidsomstandigheden en geldzaken. Op de site zijn meer dan 400 gratis online cursussen te volgen, zodat je zelf meer regie over je loopbaan en leven kunt nemen.

Installeer de 'SAJT in je broekzak' app

Ook kun je via deze website de “SAJT in je broekzak” app downloaden. Een superhandige app, waarmee je je cao ook offline, dus zonder bereik, kunt checken. Bovendien vind je via de app onder meer alle info over het cursusaanbod en e-books.

Persoonlijke begeleiding begeleiding door adviseurs

Er is persoonlijke begeleiding van werknemers beschikbaar door ‘Jouw toekomst adviseurs’. Als werknemer kun je deze adviseurs gratis inschakelen voor een advies of een afspraak als je met je gezondheid of ontwikkeling aan de slag wil via info@schavenaanjouwtoekomst.nl of 023 515 8880.

Je kunt de adviseurs ook whatsapp berichtje sturen als je de "SAJT in je broekzak" app hebt geinstalleerd.

Informatie via Facebook

Ook op Facebook vind je meer informatie. Ieder kwartaal wordt een bepaald thema zoals bijvoorbeeld gezondheid, vakkennis, arbeidsomstandigheden of geldzaken behandeld. Volg de campagne op Facebook.