Training 'Nieuw in de medezeggenschap'

Zit jij namens de FNV in de medezeggenschap (mz)? En doe je dat nog niet langer dan een jaar? Volg dan onze gratis training: 'Nieuw in de medezeggenschap'.

Zit je al langer in de OR? Volg dan de training 'Or en de actieve achterban'.

Je leert tijdens de training:

• De basisrechten van de medezeggenschap: wat kun je, wat mag je?
  • Wat je hebt aan de Wet op de ondernemingsraden.
  • Waar als medezeggenschap je medestanders zitten.
  • Hoe je informatie kunt verzamelen in je organisatie.
  • Hoe je zorgt ervoor dat je steun krijgt van je achterban.
  • Wat de raakvlakken zijn tussen medezeggenschapsorganen en de vakbond.
  • Hoe wij jou als of-lid ondersteunend.

Voor wie is deze training?

Je kunt meedoen als je lid bent van de FNV en korter dan een jaar lid van de medezeggenschap bent. Ook als kandidaat mz-lid kun je deelnemen. Per training kunnen er drie leden uit hetzelfde mz-orgaan meedoen. We vinden het belangrijk dat leden uit verschillende organisaties informatie uitwisselen. Door deelnemers aan de training wordt dit als zeer inspirerend ervaren.

Details van de opleiding

Het is een eendaagse training. Deelname is gratis. Je kunt als or-lid gebruik maken van scholingsverlof.

Trainingsdata voorjaar 2024

• Maandag 15 april: volgeboekt

• Woensdag 17 april: volgeboekt

• Woensdag 22 mei: Lokaal Vakbondshuis Zwolle, Koggelaan 3a, 8017 JH Zwolle
    Nog enkele plekken beschikbaar

• Donderdag 23 mei: volgeboekt

• Vrijdag 24 mei: volgeboekt

Locatiegegevens zijn hier te vinden.

Reacties van de deelnemers

'Als OR heb je meer rechten dan ik had gedacht'

'Zo inspirerend om te horen hoe het in andere organisaties gaat'

'Ik wist niet dat je als OR zoveel mogelijkheden voor advies en ondersteuning'

'Goed te horen dat je ook je vakbondsbestuurder kan raadplegen'

'Prima training, praktisch, helderend. Heel veel geleerd'

Informatie & Aanmelden

Wil je een vraag stellen over deze training? Stuur ons dan een e-mail.

Wil je je direct aanmelden voor de trainingen in het najaar van 2024? Vul dan het aanmeldingsformulier in door op onderstaande knop te klikken. We plaatsen je op een wachtlijst. Zodra de data bekend zijn, wordt je geïnformeerd.

Aanmelden training

Afmelden

Dit is een training die de FNV geld kost. De FNV betaalt dit graag voor je, maar dan moeten we er wel zeker van zijn dat je ook echt deelneemt. Kan je na aanmelding onverhoopt toch niet deelnemen? Meld je dan tijdig af via trainingen@fnv.nl. Dan kunnen we iemand op de wachtlijst jouw plek geven.

Wijzigingen

Het komt gelukkig niet vaak voor, maar het kan gebeuren dat er wijzigingen optreden m.b.t. de training. Alle wijzigingen die wij doorkrijgen zullen wij direct aan je doorgeven via de mail. Check dus altijd even je mail om zeker te weten dat er geen veranderingen zijn.