Wij verdienen een goed pensioen!

Landelijke actiedag: 18 maart 2019

Heel Nederland verdient een goed pensioen. Doe mee!

Op 18 maart voeren we in heel Nederland actie voor een goed pensioen. Doe mee!

Iedereen verdient een goed pensioen. Daar moeten we afspraken over maken met het kabinet. Maar dit kabinet luistert helemaal niet naar wat goed is voor de gewone mensen. Zij luisteren liever naar wat aandeelhouders en multinationals willen. Beloftes worden zelfs gebroken. En dus lukt het niet om goede afspraken te maken over jouw pensioen.

Heel Nederland voert actie

Het wordt tijd dat het kabinet eindelijk eens luistert naar de gewone mensen. Om dat voor elkaar te krijgen voeren we op 18 maart in heel Nederland actie. Want heel Nederland verdient een goed pensioen. Wat daarvoor nodig is hebben we in 3 punten samengevat:

1 - Bevries de AOW-leeftijd en schrap de boete op eerder stoppen met werken

Wij willen dat de (AOW-)leeftijd waarop je kunt stoppen met werken voorlopig blijft staan op 66 jaar. Bevriezen noemen we dat. Want niet iedereen kan in goede gezondheid die steeds hoger wordende AOW-leeftijd halen. En de boete die je werkgever moet betalen als jij eerder dan je 66e wilt stoppen met werken? Weg ermee!

2 - Indexatie van de pensioenen

Als de prijzen van bijvoorbeeld de boodschappen stijgen, is het wel zo fijn als je pensioen ook hoger wordt. Zo kun je die boodschappen gewoon blijven betalen. Dat heet indexeren. Wij willen dat de pensioenen worden geïndexeerd voor iedereen: zowel voor mensen die nu met pensioen zijn als voor mensen die nu pensioen opbouwen voor later.

3 - Een pensioen voor iedereen

Als je werkt, moet je een goed pensioen op kunnen bouwen. Dat geldt voor iedereen. Het doet er niet toe of je een vast contract hebt of bijvoorbeeld zzp’er, zelfstandige of uitzendkracht bent. Want werk is werk.

Naar welke pensioenbijeenkomst ga jij?

In aanloop naar de pensioenacties op 18 maart organiseren we in heel het land acties en bijeenkomsten. Bekijk hier het overzicht.

Help mee voor een goed pensioen

Samen knokken we in de aanloop naar en op 18 maart voor een goed pensioen. Help jij mee? Op deze pagina vind je promotiemateriaal en de contactgegevens van onze actiecomités.