Gelijk werk, gelijk loon

Hetzelfde werk? Dan ook hetzelfde salaris

Doe je hetzelfde werk? Dan hoor je daar hetzelfde voor betaald te krijgen

Steeds meer mensen werken als zzp’er, uitzendkracht of flexkracht. Meestal niet uit vrije wil en vaak voor een veel lager loon dan hun collega’s die hetzelfde werk doen. Dat kan zo niet langer, vinden wij.

Tijd dus om daar wat aan te doen. Daarom zijn we gestart met de campagne Gelijk werk, gelijk loon. Werkgevers moeten stoppen om hun risico’s af te wentelen op zzp’ers, uitzendkrachten en flexwerkers. Doe je gelijk werk, dan heb je recht op gelijk loon.

Hoe gaan we dit doen?

Werkgevers en de politiek zijn verantwoordelijk voor deze situatie. Zij moeten hier iets aan doen. Dus spreken we ze aan op hun verantwoordelijkheid. En met succes! Er is nu een wet: de Wet Aanpak Schijnconstructies (WAS). Daarmee worden bedrijven aansprakelijk voor de arbeidsvoorwaarden van alle mensen die voor hun bedrijf werken én bij de bedrijven die ze inhuren. Dus ook voor flexwerkers, uitzendkrachten en zzp’ers.

Heb jij Gewoon Goed Werk?

Jij hebt als werknemer recht op een goed loon, goede arbeidsvoorwaarden en goede werkomstandigheden. Werk dat zekerheid biedt, voldoende groei en waardering. Wil je weten of jij Gewoon Goed Werk hebt? Doe de test met de Gewoon Goed Werk-meter

Het maakt niet uit in welke sector je werkt, of je nu uitzendkracht of vast in dienst bent en of je lid bent van een vakbond. Na afloop ontvang je een (gratis) persoonlijke rapportage van jouw scores met een advies op maat.