Cao Gemeenten/SGO 2024

Op 10 november 2023 heeft FNV Overheid, samen met CNV Overheid en PDO, een onderhandelingsresultaat gesloten met de VNG met een looptijd van 1 januari 2024 t/m 31 maart 2025. Gemeenteambtenaren krijgen er 6% bij.

Download de presentatie

Onderhandelingsresultaat

Lees hier de volledige tekst van het onderhandelingsresultaat. Een samenvatting van de belangrijkste afspraken vind je hier.

Enquêteresultaten

Tussen 13 juni en 17 juli hebben 21.122 gemeenteambtenaren in een enquête aangegeven wat zij belangrijk vinden voor de cao Gemeenten/SGO 2024. Lees hier het hele rapport met de resultaten of bekijk de presentatie van de online bijeenkomst op 12 september. Gebruik de handige samenvatting hieronder om ook je collega's te informeren.

Bekijk de samenvatting

Inzetbrief FNV

Bekijk hier de inzetbrief van FNV Overheid.

Naar inzetbrief

Bekijk hier de inzetbrief van FNV Overheid.

Inzetbrief VNG

Bekijk hier de inzetbrief van de werkgevers.

Naar inzetbrief

Bekijk hier de inzetbrief van de werkgevers.

Addendum Aan de slag en Sociale Werkvoorziening

Bekijk het addendum

Meer over sector Gemeenten

Blijf via deze pagina op de hoogte van het laatste nieuws in de sector Gemeenten.

Ga naar Gemeenten

Ga naar Gemeenten

Activiteiten en planning

Je vindt hier de onderhandelingsdata en alle activiteiten die de komende periode gepland staan. Houd deze pagina in de gaten. Als er nieuwe activiteiten of bijeenkomsten worden gepland kun je ze hier terugvinden.

Bekijk de planning

Bekijk de planning

Blijf op de hoogte

Op 22 september starten de onderhandelingen voor de cao Gemeenten/SGO 2024. Blijf daarom op de hoogte en volg ons op de website, Facebook, Twitter en LinkedIn.

Wil je zeker weten dat je geen enkel nieuws mist? Check dan op Mijn FNV of jouw mailadres nog correct is. Zo niet, dan kan je dit zelf direct wijzigen.

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao

Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Met jouw steun staan we sterker. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen of de nieuwe cao Gemeenten/SGO 2024 wordt aangenomen? Word dan nu lid.

Wist je dat je van je werkgever de helft van de contributie terug kunt krijgen? Als lid profiteer je ook nog eens van extra voordelen, zoals juridische hulp en advies, loopbaantrainingen, aantrekkelijke kortingen met je ledenpas en nog veel meer. Ben je al lid? Wijs dan ook je collega’s op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

contributie.png

*Disclaimer:
Tarieven 2024. Dit is een voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. In de algemene voorwaarden lees je in welke situaties je gebruik kunt maken van rechtsbijstand van de FNV. Lees de voorwaarden op fnv.nl. Alle bedragen inclusief besparing per jaar, zijn afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen en gebaseerd op betaling via automatische incasso.
Voor betaling per betaalverzoek geldt een toeslag van € 1,- per maand.

Haal FNV erbij

Wij staan niet alleen achter je, we staan naast je. Bij de onderhandelingen over je nieuwe cao bijvoorbeeld. Maar ook bij problemen. Of met goede informatie. Uiteraard moet je vaak zelf de eerste stap zetten. Maar met ons erbij weet je zeker dat je sterk staat. Overigens zijn wij niets zonder onze leden. Ook daarvoor hebben we jou nodig. Meer weten over het lidmaatschap?

Vraag het informatiepakket aan

Vraag het informatiepakket aan

Meer leden voor nog meer slagkracht

Tijdens onze informatiebijeenkomsten en via de cao-enquête verzamelen we feedback van leden en niet-leden. Deze nemen we mee in de cao-onderhandelingen voor de nieuwe cao Gemeenten/ SGO. Ben je nog geen lid? Meld je aan zodat we nog sterker staan in de onderhandelingen!

Word lid

Word lid

Merdan maakt collega's lid

FNV-lid Merdan wil een goede cao Gemeenten en maakt daarom collega’s lid. Want: samen sta je sterker! Lees zijn verhaal en nodig net als Merdan je collega’s uit om lid te worden. Wijs ze op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

Lees zijn verhaal

Lees zijn verhaal

Vragen over de cao?

Je kunt je vragen op verschillende manieren aan ons stellen:

1. Neem contact op met jouw vakbondsbestuurder. Je vindt hier alle contactgegevens.
  2. Stuur een mail naar caogemeenten@fnv.nl.
  3. Bel met ons contactcentrum 088 - 368 0 368. Elke werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar.

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao Gemeenten/ SGO

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte